מה גורם לאנשים מכל חלקי הארץ להגיע לטיפול אצל אוסטאופת בתל אביב? - רן ארבל אוסטאופת - מטפל בכאב

אם אתם סובלים מכאבים בשלד ומכאבים כרוניים, ייתכן מאוד שאוסטאופתיה היא הטיפול הנכון עבורכם. אוסטיאופתיה היא שיטת טיפול המשלבת טכניקות מהרפואה הקונבנציונלית עם טכניקות מהרפואה הטבעית והתוצאה היא – טיפול עוצמתי וממוקד בעל יכולות ריפוי והקלה מוכחות. אז מה גורם לכל כך הרבה אנשים לגלות את פלאי האוסטאופתיה ולהרחיק עד למטפל מיומן בתחום? האם זה שווה את זה ולאלו מקרים הטיפול האוסטאופתי מתאים? ארזנו לכם את כל התשובות בהמשך הכתבה.

 

אבל לפני הכל – מהי בכלל אוסטאופתיה?

 

אוסטאופתיה נוקטת בגישה הוליסטית הרואה בגוף כמערכת שלמה המשפיעה על המצב הבריאותי. 

 

האוסטאופת משתמש בטכניקות ידניות על מנת לשפר את זרימת הדם ולתקן ביומכניקה שונה, ללא שימוש בתרופות. מטפל אוסטאופתי אינו מתרכז רק באזור הבעייתי, אלא משתמש בטכניקות ידניות לאיזון כל מערכות הגוף ולספק בריאות טובה ורווחה כללית.

 

אבחון וטיפול במצבים באמצעות טכניקות אלה נקרא רפואה מניפולטיבית אוסטיאופתית (OMM).

 

הטכניקות כוללות מתיחות, לחץ עדין והתנגדות.

באלו מקרים מתאים טיפול אוסטאופתי?

 

האוסטאופתיה מסייעת ויעילה לטיפול בשלל פתולוגיות רפואיות וכאבים. הטיפול יעיל במיוחד בבעיות וכאבים בשלד. בין המקרים בהם מסייעת אוסטאופתיה:

 

  • דלקת פרקים

 

  • כאבי רגליים, קרסוליים, ירכיים וברכיים

 

  • כאבי גב וכאבי צוואר

 

  • כאבי ידיים, כתפיים ומרפקים

 

  • כאבי ראש, סחרחורות ומיגרנות 

 

  • בעיות ביציבה  הנגרמות עקב הריון, פציעה בספורט, נהיגה או מאמץ בעבודה

 

  • בעיות עיכול

 

  • נוירולוגיה

 

  • כאבי מחזור

 

  • שיקום הגוף לאחר לידה

 

בנוסף האוסטאופתיה נותנת מענה מצוין ובטוח עבור תינוקות וילדים בשלל מקרים כגון:

 

  • איזון אסימטריה

 

  • שיפור טווח התנועה של הראש ושל הגוף כולו

 

  • סיוע בפתרון בעיות שינה

 

  • סיוע במקרים של בכי בלתי פוסק של התינוק

 

  • סיוע בפתרון קשיי יניקה

 

  • קוליק (גזים)

 

  • נוזלים באוזניים 

 

  • קשיי קשב וריכוז

 

מהן שיטות הטיפול באוסטאופתיה?

 

טיפול סטרוקטורלי

 

טכניקה זו אידיאלית לטיפול במערכת השלד והשרירים בהם מִפרקים, שרירים, גידים, רצועות ורקמת החיבור. הטיפול מורכב מלחיצות ומשיכות, הנעות מפרקים ומניפולציות המסייעות לנוזלי הדם והלימפה לזרום כראוי. טכניקה זו מסייעת בשיפור התנועתיות של עמוד השדרה ושל הגפיים ובהחזרת התאמה המבנית של השרירים והשלד.

טיפול קרניו־סקרלי

 

בטכניקה זו נוצרת השפעה על עצמות הגולגולת. זהו טיפול עדין ומדויק אשר מתאים במיוחד לתינוקות.

 

באמצעות הטיפול ניתן לשפר את התנועתיות של עצמות הגולגולת ולהסדיר את קצב התנודתיות הזעירה שלהן. התהליך הזה גורם לשחרור מתחים בקרום החיצוני של המוח ומשפר את זרימת נוזל מוח השדרה אל עצם העצה. כתוצאה מכך חל שינוי בעל השלכות מרחיקות לכת על תפקוד מערכת העצבים האוטונומית ועל זרימת הנוזלים בגוף.

טיפול ויסרלי

 

זוהי טכניקה המטפלת באיברים פנימיים ומשפרת את תפקודם. לאחר אבחון יסודי שהמטפל מבצע, עוברים לטיפול המתבצע בעזרת מישוש של האיברים בחלל הבטן והחזה מכיוון שאלו האיברים המשפיעים על מערכת העצבים האוטונומית.

 

הטיפול מסייע להסדרת התנועתיות ולהסדרת הקצב הפנימי של האיברים הבעייתיים ובכך מפחית את הכאב, משפר את תפקוד המערכות, מעודד את הריפוי העצמי של הגוף ומונע את הקרנת הכאב לאזורים אחרים.

מה גורם לאנשים לבחור בטיפול אוסטאופתי על פני טיפולים אחרים?

 

היופי שבאוסטאופתיה זה שהיא משלבת כלים וטכניקות מהרפואה הקונבנציונלית עם טכניקות מהרפואה המשלימה. יתרון זה מאפשר למטופלים “ליהנות מכל העולמות” ולהרוויח טיפול איכותי ויעיל במיוחד לשלל מקרים ופתולוגיות רפואיות. בעוד שמרבית תחומי הטיפול מבדילים בין הרפואה המערבית הקונבנציונלית והרפואה הטבעית, באוסטאופתיה השילוב של כלים טכניקות משני התחומים מעניק כלים עוצמתיים לריפוי והקלה.

 

בשונה משיטות טיפול אחרות, אוסטאופתיה נחקרה רבות ונמצאה בעלת יעילות מוכחת תעבור מגוון מקרים רפואיים.

 

בנוסף הטיפול מתאים לכלל האוכלוסייה: זקנים, גברים, נשים, ילדים ואף תינוקות רכים מיד לאחר לידתם. טכניקות הטיפול של השיטה בטוחות ואינן פולשניות ולכן אין כל סכנה בטיפול האוסטאופתי והוא נותן מענה איכותי ויעיל לכולם. 

מדוע חשוב לבחור מטפל אוסטאופתי מוסמך ובעל ניסיון עשיר?

 

בטיפול אוסטאופתי כמו בשלל טיפולים ובמיוחד אלו הנוגעים בתחום הרפואה, חשוב לבחור במטפל מיומן ובעל ניסיון רב והבנה גדולה בתחום על מנת לקבל את הטיפול הטוב והיעיל ביותר. מכיוון שאוסטאופתיה עוסקת במגע ובלחיצות, ישנה חשיבות אדירה על ניסונו של המטפל ועל היכולת שלו לווסת מגע, ללחוץ ולהניע את גוף המטופל באופן מדויק. לא במקרה מטופלים רבים נוסעים מרחקים ארוכים על מנת לקבל את הטיפול האוסטאופתי הטוב ביותר.

 

מכיוון שמדובר בטיפול קצר מועד אשר לרוב אינו מצריך פגישות מרובות, חשוב לבחור במטפל מוסמך ומיומן שידע להעניק את הטיפול הטוב, האיכותי והיעיל ביותר במסגרת כל טיפול כך שתוכלו לחוש בשיפור תוך זמן קצר יחסית. 

 

בקליניקה של רן ארבל ניתן לקבל טיפול ממוקד ויעיל במיוחד המתבצע בשלל טכניקות מתחום האוסטאופתיה.

 

רן ארבל הוא בוגר בית הספר לאוסטאופתיה (תואר D.O) במכללה האקדמית בוינגייט ובוגר קורס נאמני כאב של הפקולטה לרפואה בטכניון אשר התקיים בבית חולים רמב”ם. בנוסף רן ארבל בוגר קורס דיקור יבש מתקדם בבי”ח רמב”ם ובבית חולים אסף הרופא, חבר האיגוד המקצועי לאוסטאופתיה בישראל, חבר באיגוד לרפואת שלד שריר של ההסתדרות הרפואית בישראל ובוגר קורס מורים בכירים ליוגה. 

 

את כל הידע עשיר שרכש במהלך השנים מנתב רן לטיפול אוסטאופתי איכותי במטופלים רבים. את הקליניקה הממוקמת בצפון תל אביב פוקדים מטופלים מכל חלקי הארץ. הטיפול של רן אידיאלי עבור אנשים בכל הגילאים בהם נשים, גברים, ילדים ותינוקות. 

 

הטיפול בקליניקה מעניק מענה יעיל ובטוח בשלל מקרים רפואיים כגון כאבים כרוניים, כאבים שמקורם בשלד, בעיות עיכול, טיפול בשלל התנהגויות וקשיים אצל תינוקות ונשים לאחר לידה ועוד.

 

ההודעה שלך נשלחה, תודה.
נחזור אליך בקרוב