טיפול במיגרנות ובכאבי ראש באמצעות אוסטאופתיה - רן ארבל אוסטאופת - מטפל בכאב

כאבי ראש ומיגרנות מהווים את אחת הסיבות בגינן מטופלים מגיעים לטיפול אוסטאופתי. כמעט כל אדם בתקופה מסוימת או לפרקי זמן ממושכים חווה את התחושה הלא נעימה של כאב ראש. הכאבים יכולים לנוע בין כאבי ראש נקודתיים וחולפים לכאבי ראש עזים או מיגרנות.

 

מהם הסימפטומים של כאבי ראש ומיגרנות?

 

ישנם סוגים רבים ושונים של כאבי ראש. כאבי הראש הנפוצים ביותר בקרב מבוגרים הם כאבי ראש הנובעים ממתח, מיגרנות וכאבי ראש בסינוסים.

 

  • כאבי ראש לעיתים מאופיינים בתחושת לחץ והידוק סביב הצוואר והראש. התחושה עשוייה להיות דומה לתחושה של חבישת כובע הדוק במיוחד.

 

  • מיגרנות מתחילות לעיתים קרובות בהפרעה בראייה. המיגרנות מובילות לכאבים פועמים וחדים ולעתים קרובות מלוות בבחילות, סחרחורת ורגישות לאור.

 

  • כאבי ראש בסינוסים קשורים לגירוי או זיהומים בסינוסים. הכאבים הם לרוב בחלק הקדמי של הראש והפנים, עם לחץ סביב הסינוסים הקדמיים או המקסילריים.

 

  • ילדים ומתבגרים יכולים גם לחוות כאבי ראש. זה יכול להיגרם מעומס כתוצאה מאיכות שינה ירודה ויציבה לקויה הנגרמת משימוש בכריות שאינן מתאימות ושימוש רב בטלפונים ומחשבים. ילדים בגיל בית הספר עלולים להיות מועדים לכאבי ראש הנגרמים מהתיקים הגדולים שהם נושאים, מישיבה בכיתה למשך פרקי זמן ממושכים ולחצים של בית הספר. ילדים יכולים גם להרגיש בחילה ללא כל תסמיני ראש.

 

מהן הסיבות לכאבי ראש ומיגרנות?

 

  • הגורמים לכאבי ראש ומיגרנות כוללים: מתח, עייפות, התייבשות, גירוי בסינוסים, בעיות בשיניים ובעיניים, רגישויות או אלרגיות למזונות ומשקאות שונים, חוסר שינה, פגיעת ראש או הצטננות ווירוסים.

 

  • סיבה נפוצה מאוד לכאבי ראש ומיגרנות יכולה להיות כתוצאה ממתח שרירים או מתיחות מפרקים של הגב והצוואר העליונים. במקרה זה אוסטאופתיה יכולה מאוד לעזור. אנשים רבים מחזיקים מתח באזורי הגב והצוואר העליון. החיים המודרניים יכולים להיות מלחיצים מאוד וזה יכול לגרום לאנשים רבים להחזיק רמות מתח גבוהות יותר של השרירים דרך הגב העליון, הכתפיים והצוואר. אצל אנשים מסוימים זה יכול לעורר כאב ראש צווארי. המשמעות היא כאב ראש המגיע מאזור הצוואר. כאבי ראש מסוג זה מהווים גורם נפוץ מאוד להגעת מטופלים רבים לטיפול אוסטאופתי.

 

  • במקרים נדירים כאבי ראש ומיגרנות יכולים להיגרם כתוצאה מפתולוגיה בסיסית שיש לה תכונות מסוימות או דגלים אדומים שאוסטאופת מחפש בהיסטוריה של המטופל.

 

כיצד מתבצעת בדיקה אוסטאופתית של כאבי ראש ומיגרנות?

 

טרם הטיפול, האוסטאופת מתחיל בשלב התשאול והאבחון. הוא מתחיל לשאול אודות ההיסטוריה המקיפה של המטופל הכוללת תאונות עבר, מחלות, ניתוחים או כל דבר אחר שעשוי להתייחס לכאבי הראש. האוסטאופת יתעניין בדפוס ובסימפטומים של הכאב המופיע וינסה לברר מה תרם להופעתו ולהמשכיותו של כאב הראש.

 

לאחר מכן האוסטאופת עשוי לשאול את המטופל לגבי העבודה שלו, מתח בו הוא שרוי, הרגלי תזונה, תחביבים שונים, הרגלי פעילות גופנית, תחומי עניין ואם היה משהו שהשתנה לאחרונה או שנעשה אחרת שעלול לגרום למתח מוגבר בגב העליון ובצוואר.

 

מהו טיפול במיגרנות ובכאבי ראש בשיטה האוסטאופתית?

 

טיפול אוסטאופתי מתייחס אל כל הגוף ואיתור אזורים של מתח שרירים מוגבר ומתח מפרקים העשויים להיות מעורבים בהפעלת כאבי הראש או המיגרנות. אזורים אלה עשויים לכלול את הצוואר, הלסת, הגב העליון, הגב התחתון, האגן ואפילו אורך הרגליים או חוסר איזון בקרסול אשר יכולים לגרום לדפוס פיצוי העולה לאורך כל עמוד השדרה עד לצוואר העליון.

 

הטיפול האוסטאופתי נעשה באופן עדין וממוקד. זה חיוני בטיפול באזור הצוואר מכיוון שכך יכול האוסטאופת לשחרר מתח ושרירים במפרקים מבלי להשתמש במניפולציה צווארית חזקה או נוקשה. הטיפול מאפשר סיוע למטופל והקלה על הכאב באמצעות הפעלת לחץ עדין.

 

כיצד ניתן לסייע להצלחת הטיפול בכאבי ראש ומיגרנות?

 

אחד מגורמי ההצלחה של הטיפול הוא מודעות לגורמים המפעילים את הכאב כגון מזון מעובד, אלרגני ומזיק, מתח או החזקת מתח שרירי מוגבר בכתפיים, בגב העליון ובצוואר. לכן הימנעות ממזונות מסוימים יכולה לסייע בהפחתת הכאב. בנוסף, עבודה על יציבה נכונה ובמיוחד של אזורי הגוף העליון והצוואר יכולה לעזור לשמור על הצוואר במצב ניטרלי ובכך להפחית משיכה מוגזמת בשרירי הצוואר הרגישים. מתיחת צוואר וגוף עליון יכולה לעזור. אמצעים כגון שימוש בחום או מריחה ועיסוי של משחות שונות כגון משחת מגנזיום על האזורים הצפופים עשויה גם כן לעזור. כל אלה מצטרפים להפחתה או ניהול של הלחץ והסטרס באופן טוב יותר.

 

למה לבחור בטיפול אוסטאופתי במקרים של מיגרנות וכאבי ראש?

 

אוסטאופתים מסתכלים על כאבי ראש ומיגרנות בצורה הוליסטית ויכולים להוות אלטרנטיבה למטפלים ידניים אחרים כגון כירופרקטורים, פיזיותרפיסטים ומעסים. האוסטאופתים נוקטים בגישה אשר מסתכלת על כל הגוף ובכך מאפשרים זיהוי של גורמים ואזורים אחרים בגוף שעשויים לגרום לכאב של המטופל.

 

אוסטאופתים בוחנים כיצד כאבי ראש ומיגרנות עלולים להיות מושפעים מאזורי גוף אחרים כמו הצוואר, הלסת והגב העליון למשל. הגישה הזאת שבוחנת את כל הגוף ומסתכלת עליו כמכלול, מאפשרת לאוסטאופת מקצועי ומיומן להפחית את הכאב ולשפר את הניידות ואת איכות החיים של המטופל ביעילות רבה יותר.

 

האוסטאופתיה מציעה כלים מצויינים ומהווה פתרון אידיאלי והוליסטי לטיפול בכאבי ראש חריפים וכרוניים, במיגרנות ובכאבי ראש הנובעים משלל סיבות.

 

הטיפול נעשה בשלל טכניקת בהן טיפול ידני, דיקור, תרגילים שונים הניתנים למטופל לתרגול בביתו, מתן הנחיות ליציבה נכונה ושינוי גורמים שונים באורח החיים של המטופל אשר מנציחים את הכאב.

 

טיפול בקליניקה של האוסטאופת המומחה רן ארבל, מעניק לכם טכניקות טיפול שונות ומקיפות אשר מסייעות באבחון נכון של הבעיה ושל גורמי הכאב, תוך הסתכלות רחבה על כל הגוף וכן על המצב הרגשי והפיזי של המטופל.

 

ההודעה שלך נשלחה, תודה.
נחזור אליך בקרוב