10 סיבות לכאבי גב תחתון והטיפול שאולי לא הכרתם - רן ארבל אוסטאופת - מטפל בכאב

כאבי גב תחתון הם אחת התופעות השכיחות ביותר במאה ה-21. מחקרים מראים כי כ-80% מהאוכלוסייה יסבלו מכאבי גב תחתון בשלב כלשהו בחייהם. התופעה מתפרסת על פני כל הגילאים והמינים, ומשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים היומיומית. בעידן המודרני, גורמים שונים יכולים להוביל לכאבים אלה, חלקם מוכרים ונפוצים וחלקם פחות. בכתבה זו נסקור עשר סיבות עיקריות לכאבי גב תחתון ונבחן טיפול ייחודי ולא תמיד מוכר – אוסטאופתיה. חשוב להבין שבכל המצבים הנ”ל ניתן לטפל ביעילות באמצעות אוסטאופתיה.

 

1.כאב הנובע משרירים שרירים – כאב מיופציאלי

כאב הנובע משרירים הוא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי גב תחתון. הוא נקרא גם כאב מיופציאלי (מיו – שריר, פציה – רקמת חיבור). חולשה ברקמות, עומס יתר, תנועה לא נכונה או ישיבה ממושכת יכולים לגרום לשרירים להימתח יתר על המידה ולהתקשות, מה שיוצר כאבים באזור הגב התחתון.

 

2.פריצת דיסק או בלט דיסק

הדיסק הוא רקמת סחוס עבה הנמצאת בין כל 2 חוליות בעמוד השדרה. הדיסק מורכב מחומר דמוי ג’ל העטוף בחומר נוקשה מסביבו. בלט דיסק מתרחש כאשר הדיסק בין חוליות עמוד השדרה בולט דרך המעטפת. פריצת דיסק מתרחשת כאשר הג’ל פורץ החוצה דרך המעטפת. בשני המקרים עשוי להיווצר גירוי כימי או לחץ מכני על העצבים הסמוכים. הלחץ עלול לגרום לכאב גב, כאב בישבן או לכאבים חדים או שורפים המקרינים לרגליים ולעיתים אף לתחושת נימול או חולשה.

 

3.דלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארתריטיס)

מפרקי הגוף נשחקים עם הזמן כבר באמצע החיים. השחיקה עשויה להופיע יותר ככל שעולה הגיל. במקרים מסוימים האזור עשוי להיות מגורה ודלקתי. אז מתפתחת דלקת מפרקים ניוונית, מה שגורם לכאבים, נוקשות ולהגבלת תנועה. תהליך זה טבעי ומתרחש עם הגיל, אך עלול להחמיר בשל גורמים כמו משקל עודף או פציעות קודמות.

 

4.ספונדילוליסטזיס

ספונדילוליסטזיס הוא מצב שבו אחת מחוליות עמוד השדרה זזה קדימה על פני החוליה שמתחתיה. תזוזה זו יכולה ללחוץ על העצבים ולגרום לכאבים חזקים באזור או הקרנה לגפיים.

 

5.סיאטיקה

סיאטיקה נגרמת מלחץ או פגיעה בעצב הסיאטי, העצב הארוך ביותר בגוף. הלחץ על העצב יכול להיגרם מפריצת דיסק, מתח שרירים או תזוזת חוליות, והוא גורם לכאבים המקרינים מהגב התחתון לרגליים ו/או נימולים / חולשה.

 

6.בעיות כליות

לעיתים כאבי גב תחתון נגרמים מבעיות בכליות, כגון דלקת או אבנים בכליות. כאבים אלו נוטים להיות חדים וממוקמים בצידי הגב התחתון.

 

7.מחלות פנימיות

מחלות פנימיות כגון דלקת ברחם, דלקות מעיים או מצבים כרוניים כמו אנדומטריוזיס יכולים לגרום לכאבים מקרינים בגב התחתון.

 

8.שינויים הורמונליים

נשים עשויות לחוות כאבי גב תחתון במהלך תקופת הווסת, ההריון או גיל המעבר בשל שינויים הורמונליים המובילים להרפיית הרצועות והשרירים.

 

9.יציבה לקויה

יציבה לא נכונה היא אחת הסיבות לכאבי גב תחתון מכיוון שהיא יכולה להפעיל עומס מוגבר על עמוד השדרה ולגרום לכאבים כרוניים בגב התחתון. ישיבה ממושכת במצב לא נכון או עמידה עם משקל לא מאוזן הם גורמים נפוצים לכך.

 

10.סטרס, בעיות רגשיות

סטרס ולחץ נפשי יכולים לגרום למתח שרירים או הפרעה עצבית בגב התחתון. כאשר אנו חווים מתח נפשי, השרירים נוטים להתכווץ ולהתקשות, כמוכן מערכת העצבים בחלקיה השונים עוברת תהליכים של גירוי מה שמוביל לכאבים.

 

אוסטאופתיה: טיפול אלטרנטיבי יעיל בכאבי גב תחתון

 

אוסטאופתיה היא גישה טיפולית המתמקדת באבחון וטיפול בבעיות של מערכת השלד והשרירים באמצעות מגע ידני. שיטת הטיפול מבוססת על מספר עקרונות:

 

1.הגוף מסוגל לרפא את עצמו

2.הקשר בין מבנה לתפקוד 

3.חוק הזרימה (כלי דם, הולכה עצבית, פינוי פסולת ועוד).

4.הגוף הוא יחידה תפקודית אחת

 

טיפול אוסטאופתי מבוסס על ידע מעמיק באנטומייה פיזיולגיה ופתולוגיה ועל יישום העקרונות הנ”ל דרך טכניקות שונות ומגוונות לאיזון מבניים, הסרת מתח רקמתי ומציאת הקשרים בין חלקים שונים בגוף.

 

אבחון מעמיק

האוסטאופת מתחיל באבחון מקיף הכולל בדיקה רפואית מעמיקה של ההיסטוריה הרפואית של המטופל ובחינה פיזית של האזור הכואב. המטרה היא לזהות את מקור הבעיה ולהבין את הגורמים שהובילו לה.

 

טיפול ידני

האוסטאופת משתמש בטכניקות ידניות עדינות הכוללות: מניפולציות עדינות מתיחות, עיסוי ולחיצות על מנת לשחרר את השרירים המתוחים, לשפר את התנועה של המפרקים ולהפחית את הלחץ על העצבים. הטיפול הידני מסייע גם לשפר את זרימת הדם, זרימה עצבית  וזרימת הלימפה באזורים הנדרשים לכך וגם במקום הכואב, מה שמסייע בהפחתת דלקות ובקידום תהליכי הריפוי.

 

התאמת תוכנית טיפול אישית

כל מטופל מקבל תוכנית טיפול אישית המתאימה לצרכיו ולמצבו הבריאותי. התוכנית יכולה לכלול הנחיות לתרגילים ושינויים באורח החיים, כגון שמירה על יציבה נכונה, תרגילים לשחרור שרירים ומתיחות.

 

יתרונות האוסטאופתיה

 

הטיפול האוסטאופתי מציע למטופל יתרונות רבים:

 

  • גישה הוליסטית: האוסטאופתיה מתייחסת לגוף כמכלול ולא מתמקדת רק באזור הכואב, מה שמאפשר טיפול מקיף ויסודי יותר.
  • שיטה טבעית: הטיפול אינו כולל תרופות או פרוצדורות פולשניות, מה שמפחית את הסיכון לתופעות לוואי.
  • שיפור איכות החיים: טיפול אוסטאופתי יכול להוביל להקלה משמעותית בכאבים, שיפור בתפקוד היומיומי והגברת תחושת הרווחה הכללית.

 

טיפול אוסטאופתי בקליניקה של רן ארבל,אוסטאופת DO

 

הקליניקה של רן ארבל מציעה טיפול מקצועי וייחודי לכאבי גב תחתון. רן ארבל, אוסטאופת D.O מוסמך עם ניסיון של למעלה משני עשורים, הוא בוגר בית הספר לאוסטאופתיה וחבר באיגוד האוסטאופתים. בנוסף, הוא השלים לימודים בתחום הכאב בפקולטה לרפואה בטכניון וחבר באיגוד לרפואת שלד שריר.

 

רן מתמחה בטיפול בכאבי גב תחתון והינו אוסטאופת DO מוסמך וחבר איגוד האוסטאופתים. מומחה לטיפול לכאב ובוגר החוג לכאב בפקולטה לרפואה בטכניון וחבר בחברה לרפואת שלד שריר. הטיפול נעשה באמצעות טכניקות ידניות מתקדמות, הכוללות מתיחות, עיסוי ולחיצות. הוא מתייחס לכל מטופל באופן אישי, לגורמים המנציחים את הכאב, למציאת שורש הבעייה לכאב ומאמין בגישה הוליסטית המשלבת התייחסות פיזית ונפשית לכאב.

 

הטיפול בקליניקה מתחיל באבחון מעמיק ובדיקת היסטוריה רפואית.לאחר מכן רן מתאים לכל מטופל תכנית טיפול אישית שמסייעת לשפר את מצבו של המטופל ולהיפטר מהכאב.

 

לסיכום

כאבי גב תחתון הם תופעה נפוצה שמקורה במגוון סיבות. הבנת הגורמים לכאבים ובחירת הטיפול המתאים יכולים לשפר באופן משמעותי את איכות החיים. האוסטאופתיה מציעה גישה טבעית, הוליסטית ויעילה לטיפול בכאבי גב תחתון, ומשפרת את תפקוד הגוף בכללותו. אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון, פנו לטיפול אוסטאופתי בקליניקה של רן ארבל DO וגם אתם תוכלו להשתחרר מהכאב. 

 

 

ההודעה שלך נשלחה, תודה.
נחזור אליך בקרוב