סיבות נפוצות לכאבי גב תחתון והטיפול בהם - רן ארבל אוסטאופת - מטפל בכאב

כאבי גב תחתון הם בין התסמינים הנפוצים ביותר המשפיעים על אורח חייהם של אנשים רבים. הכאבים יכולים להיות זמניים וחולפים או כרוניים ומתמשכים, והם נגרמים ממגוון רחב של סיבות. כאשר מדובר בכאב גב תחתון, הטיפול האוסטאופתי מתגלה כגישה יעילה וכוללת המותאמת לכל מצב.

 

כאב אקוטי מול כאב כרוני

 

כאבי גב תחתון מופיעים בשתי צורות עיקריות:

 

כאב אקוטי: כאב פתאומי, חזק וקצר מועד, הנמשך בין מספר ימים לשבועות. כאב מסוג זה הוא לרוב תוצאה של פציעה או מאמץ יתר, והוא מסמן על כך שהגוף זקוק לטיפול מיידי. טיפול אוסטאופתי מוקדם בכאב אקוטי יכול למנוע את התפתחותו לכאב כרוני ולמנוע סבל מיותר.

  

כאב כרוני: כאב מתמשך הנמשך מעבר לשלושה חודשים ולעיתים אף שנים. כאב כרוני יכול להתחיל מכאב אקוטי שלא טופל כראוי ולגרום לבעיות מתמשכות בתפקוד היומיומי של המטופל. הטיפול בכאב כרוני דורש גישה מתמשכת ומותאמת אישית. טיפול אוסטאופתי הוכח כיעיל לכאב מסוג זה. 

 

מהם בכלל הגורמים לכאבי גב תחתון?

 

אלה כמה מהסיבות העיקריות להופעת כאבי גב תחתון:

 

1.כאב גב תחתון לא ספציפי

 

מה זה?: כאב גב תחתון לא ספציפי הוא כאב שאין לו סיבה ברורה ומוגדרת. הכאב יכול לנבוע ממגוון סיבות כגון מתח שרירי, תנוחות ישיבה לא נכונות או מאמץ יתר. זהו הכאב הנפוץ ביותר, המאופיין בתחושת אי נוחות כללית בגב התחתון ויכול להיות זמני או כרוני.

 

הטיפול האוסטאופתי: הטיפול מתמקד בשחרור מתח בשרירים, שיפור היציבה והגברת זרימת הדם לאזור הכאב. אוסטאופתים משתמשים בטכניקות ידניות לשיפור התנועתיות ולהפחתת הכאב, כמו גם במתן ייעוץ לשינוי אורח החיים למניעת חזרה של הכאב.

 

2.כאב ממקור שרירי

 

מה זה?: כאב ממקור שרירי נגרם כתוצאה ממתח או התכווצות של שרירים בגב התחתון. מתח שרירי נובע מחולשה של שרירים או חוסר איזון במבנה של הגוף. הכאב יכול להיגרם ממאמץ יתר, תנוחות ישיבה ממושכות או פעילות גופנית אינטנסיבית. הכאב יכול להיות חד וממוקד או מפושט ורחב יותר.

 

הטיפול האוסטאופתי: הטיפול כולל הנעול מפרקים, מובילזציות ולעיתים אף מניפולציות עדינות, עיסוי ידני, שחרור נקודות הדק ושיפור התנועתיות של השרירים. הטיפול האוסטאופתי עוזר להפחית את המתח בשרירים ולשפר את תפקודם. בנוסף, המטפל עשוי להמליץ על תרגילים לחיזוק השרירים ולשיפור הגמישות. במרפאה של רן ארבל אוסטאופת DO תקבלו תרגילים מדויקים לאחר אבחון מדויק של מקור הכאב וחוסר האיזון במבנה.

 

3.STRAIN – נזק לשריר או רצועה

 

מה זה?: נזק לשריר או רצועה (STRAIN) הוא פציעה שנגרמת ממאמץ יתר או תנועה פתאומית. זה יכול לכלול קרע קטן ברקמה או מתיחה מוגזמת של שריר או רצועה. הפציעה יכולה להיות מלווה בכאב חד, נפיחות ורגישות למגע.

 

הטיפול האוסטאופתי: הטיפול מתמקד בשיקום הרקמה הפגועה באמצעות טכניקות ידניות עדינות. אוסטאופתים עובדים על איזון המבנה בגוף כולו ובכך הפחתת הלחץ על האזור הפגוע המאפשרת ריפוי. הטיפול האוסטאופתי פועל גם לשחרור מתח ושיפור זרימת הדם לאזור הפגוע כדי לזרז את הריפוי ולהפחית את הכאב. הטיפול עשוי לכלול גם הנחיות להתנהגות נכונה ומנוחה.

 

4.שינויים ניווניים

 

מה זה?: שינויים ניווניים הם תהליכי שחיקה טבעיים המתרחשים עם הגיל, כמו דלקת פרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) או ספונדילוזיס. שינויים אלו יכולים לגרום לכאב כרוני בגב התחתון. הם נגרמים משחיקה הדרגתית של המפרקים והדיסקים הבין-חולייתיים, מה שמוביל להגבלה בתנועה וכאב מתמשך.

 

הטיפול האוסטאופתי: טיפול בכאבי גב תחתון כולל שיפור התנועתיות של המפרקים, שחרור מתח בשרירים ותמיכה במבנה השלד. אוסטאופתים מסייעים להקל על הכאב ולשפר את איכות החיים של המטופלים באמצעות טיפול מותאם אישית. בנוסף, האוסטאופת עשוי להמליץ על תרגילים לשמירה על גמישות וחוזק השרירים.

 

5.פריצת דיסק / בלט

 

מה זה?: פריצת דיסק היא מצב שבו הדיסק הבין-חולייתי בגב התחתון נפרץ, הנוזל הדמוי ג’לי בפנים פורץ דרך המאטפל החיצונית של הדיסק, מה שיכול לגרום לגירוי עצבים סמוכים ולכאב בדרגות שונות, לעיתים עז. בלט דיסק הוא מצב שבו הדיסק אינו נפרץ אך בולט ממקומו ועשוי גם כן  ליצור גירוי עצבי. הכאב יכול להיות חד וללוות בתחושת כאב נימול או חולשה ברגליים.

 

הטיפול האוסטאופתי: הטיפול מתמקד בשחרור הלחץ מהעצבים ושיפור התנועתיות של עמוד השדרה. אוסטאופתים משתמשים בטכניקות עדינות להפחתת הכאב ולשיפור התפקוד הכללי של הגב. הטיפול כולל גם הנחיות להתנהלות נכונה ותרגילים לשיפור המצב.

 

יעילות הטיפול של האוסטאופת רן ארבל DO

 

רן ארבל, אוסטאופת DO מומחה, הוא בוגר בית הספר לאוסטאופתיה וחבר איגוד האוסטאופתים. בנוסף, הוא בוגר החוג לכאב בפקולטה לרפואה בטכניון וחבר באיגוד החברה לרפואת שלד שריר. עם ניסיון עשיר של למעלה מ-20 שנים, רן מטפל בכאבי גב תחתון מסוגים שונים ומתמחה בתחום זה.

 

רן ארבל מציע טיפול מותאם אישית, המתמקד בשורש הבעיה ולא רק בסימפטומים. הטיפול שלו כולל שימוש בטכניקות ידניות מתקדמות, כמו גם ייעוץ והכוונה לשיפור אורח החיים. הידע והניסיון של רן ארבל מאפשרים לו לספק פתרונות יעילים למגוון רחב של בעיות גב תחתון, תוך שמירה על יחס אישי והקשבה לצרכי המטופלים.

 

מטופליו של רן מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם, הקלה בכאב ושיפור התנועתיות. הבחירה ברן ארבל היא בחירה בטיפול מקצועי, מבוסס ידע וניסיון, המספק פתרונות ארוכי טווח ומותאמים אישית לכל מטופל.

לפרטים נוספים על הטיפול בקליניקה, צרו איתנו קשר

 

 

ההודעה שלך נשלחה, תודה.
נחזור אליך בקרוב