כאבים בגוף הם לא גזירת גורל - כך אוסטאופתיה יכולה לסייע - רן ארבל אוסטאופת - מטפל בכאב

גברים ונשים רבים סובלים משלל כאבים לאורך השנים ובתקופות שונות בחיים. חלק מהכאבים חולפים לאחר זמן מה וחלקם מוגדרים ככאבים כרוניים אשר על פי הרפואה הקונבנציונלית לא ניתן להיפטר מהם ויש לחיות לצידם למשך כל החיים. 

 

אוסטאופתיה מציעה מגוון כלים וטכניקות אשר מסייעים באופן משמעותי ואף מרפאים סוגי כאבים שונים ובהם מקרים של כאבים כרוניים. הטיפול משלב מגוון טכניקות וידע רב השאובים הן מהרפואה הקונבנציונלית והן מהרפואה המשלימה אשר יחד יוצרים שיטת טיפול בטוחה ויעילה במיוחד. 

 

למעשה אחד מכל חמישה אנשים בני 45 ומעלה חי עם כאבים מתמשכים אשר פוגעים באורח החיים שלו ולעתים גם באורח החיים של הסובבים אותו. אוסטאופתיה היא טיפול יעיל במיוחד למקרים אלו שיכול לסייע בניהול הכאב ובהתאוששות מכאבים חריפים וכרוניים.

 

אתם לא חייבים לסבול מהכאב. בעזרת טיפול איכותי וטוב תוכלו להפחית את עוצמת הכאב, לרפא אותו ולהיפטר ממנו.

 

השלב הראשון בריפוי – הבנת מקור הכאב

 

קביעת הסיבה השורשית לכאב והכנת תכנית טיפול לניהול והחלמה מכאבים כרוניים יכולים להיות תהליך מאתגר וממושך. הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לריפוי היא להתחיל בהבנת מקור הכאב. לשם כך עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות:

 

  • למה אני חווה כאבים?

 

  • מה גורם לכאבים שלי?

 

  • איך אני יכול לחוש טוב יותר וללא כאבים?

 

הצעד הראשון בטיפול אוסטאופתי הוא אבחון מקיף ומדויק של סיבת הכאב והגורמים לו. טרם תחילת הטיפול, האוסטאופת ישאל מגוון שאלות. ייתכן שחלקן יראו לא קשורות למקום הכאב אך מכיוון שאוסטאופתיה דוגלת בריפוי הוליסטי, קיים קשר ישיר בין מיקומים שונים בגוף, בעיות בריאותיות נוספות ומצבים נפשיים למקור הכאב. 

 

תהליך האבחון נעשה בקפידה ולאחריוו ניתן להתחיל בטיפול ממוקד ומדויק אשר נותן מענה איכותי לטיפול בכאב. 

 

מהן הדברים שחשוב לדעת על הסובלים מכאבים כרוניים ועל האופן בו הם משפיעים על חייהם?

 

כאב כרוני לרוב אינו נראה לעין ומוסתר מעיני אחרים. לעתים קרובות קשה לאחרים להבין כיצד נראים חיים בעלי תחושה מתמשכת של אי נוחות וכאב. כאב כרוני עלול לגרום לתסכול רב ולהשפיע על אנשים הן ברמה הפיזית והן ברמה הרגשית.

 

על פי סקר הכאבים הלאומי שנערך באוסטרליה בשנה שעברה, ישנם מספר דברים שהסובלים מכאבים כרוניים רוצים שידעו על ההתמודדות שלהם עם הכאב:

 

  • כאבים כרוניים מתבטאים אחרת בין אחד לשני 

 

  • הכאב הוא אמיתי ולא “רק בראש” כפי לעיתים אנשים טוענים

 

  • לחיות בכאב יומיומי זה דבר מתיש אשר פוגע בתפקוד

 

  • זה שאדם מתפקד ביומיום לא אומר שאינו סובל מכאב מתמשך

 

  • הכאב משפיע על כל תחומי הבריאות והחיים של האדם הסובל מכאב כרוני

 

  • החיים עם כאבים כרוניים יכולים להיות בודדים ומדכאים

 

  • לטיפול אוסטאופתי יש ערך רב עבור מטופלים הסובלים מכאבים ממושכים

 

כיצד אוסטאופתיה יכולה לסייע בטיפול בכאבים כרוניים?

 

אוסטאופתים מתורגלים ויכולים לעזור, לחקור ולהבין את הסיבה השורשית לכאב כרוני. באמצעות תשאול מעמיק, האוסטאופת יכול לסייע בקביעת סיבתיות לכאב ולקבל הבנה רבה יותר של תמונת הבריאות של המטופל.

 

אוסטאופתים פועלים לסייע בשיקום מצב הבריאות הטבעי של גופו של המטופל. במידת הצורך, המטפל משתמש בטכניקות טיפול ידניות כגון שחרור רקמות רכות, מתיחות, הנעת מפרקים, מניפולציה במפרקים ואוסטיאופתיה גולגולתית הידועה בשם קרניו־סקרלי.

 

מטפל אוסטאופתי מכיר בכך שחווית הכאב של כל מטופל היא אינדיבידואלית וככזו, הוא מתמקד באופן שבו העצמות, המפרקים, השרירים, העצבים, מחזור הדם, רקמת החיבור והאיברים הפנימיים מתפקדים כיחידה הוליסטית.

 

בנוסף לטיפול המעשי בקליניקה, לעתים קרובות הטיפול כרוך בהכנת תוכנית לתרגול בבית להמשך התקדמות מחוץ לחדר הטיפולים ועל מנת לקרב את המטופל להקלה ולריפוי המיוחלים.

מהן מטרות הטיפול האוסטאופתי למטופלים הסובלים ממחלות כרוניות?

 

ישנם טיפולים כירורגיים ותרופות לכאבים אשר ניתנים לסובלים מכאבים כרוניים, אולם מומלץ תמיד לשקול את כל אפשרויות הטיפול לפני שפונים לטיפול פולשני או ממכר. לאוסטאופתיה יש כאן תפקיד משמעותי והיא מאפשרת לאנשים רבים הסובלים מכאבים ממושכים וכרוניים לטפל בכאב ובאי הנוחות ללא תרופות ממכרות ומשככי כאבים. טיפול מסוג זה מעניק תוצאות מצוינות ומתגמל מאוד.

 

חשוב להדגיש כי מטרת הטיפול בכאבים כרוניים היא לא תמיד לחסל את הכאב, אלא לנהל אותו היטב מבלי שהוא ינהל את המטופל. לכן כל כך חשוב שהמטפל והמטופל ידונו בתכנית טיפול עם מטרת יעד. המטרה היא לרוב להפחית את הכאב, לשפר את איכות החיים ולהגדיל את יכולת התפקוד של המטופל.

חשוב לזכור – המסע להתגברות על הכאב הוא אינדיבידואלי

 

הזמן שלוקח ליצירת הקלה ולהתגברות על הכאב שונה מאדם אחד למשנהו. לכן הטיפול והניהול של מצבי כאב כרוניים בבריאות הגוף והרווחה מותאמים לכל מטופל באופן אישי, בהתאם לאופי הכאב ולאורח החיים של המטופל.

 

בהתאם למטרותיו ולציפיותיו של המטופל מהטיפול, ניתן לבחור את תדירות הטיפולים עד אשר מושגים ההקלה והריפוי הרצויים. לאחר מכן ניתן לבצע טיפולי תחזוקה תקופתיים אשר מסייעים בשמירה על ההרגשה הטובה ועל ניהול מיטבי של הכאב להמשך אורח חיים טוב יותר. 

 

רן ארבל הוא אוסטאופת מוסמך ובעל ניסיון עשיר בטיפול במקרים של כאב כרוני וממושך ובשלל כאבים. הקליניקה של רן ארבל ממוקמת בצפון תל אביב ומציעה מגוון רחב של טכניקות יעילות ובטוחות לטיפול בכאבים. אם אתם סובלים מכאבים שמקורם בשלד, מכאבים מפושטים, מפיברומיאלגיה או מכאבים כרוניים וממושכים, טיפול אוסטאופתי עשוי לסייע לכם באופן משמעותי. באמצעות טיפול איכותי ולא פולשני תוכלו להפחית את הכאב, לנהל אותו טוב יותר ואף להיפטר מהכאבים ולזכות באורח חיים טוב ואיכותי יותר. 

ההודעה שלך נשלחה, תודה.
נחזור אליך בקרוב